İHKİB: Türk modasını, ilk İtalyanlar fark etti

Bigpara Haber
Avrupa Birliği, Dış Ticaret Müsteşarlığı ile İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (İTKİB) tarafından finanse edilen İstanbul Nişantaşı`ndaki İstanbul Moda Akademisi`ni (İMA) İtalyan moda basınının temsilcileri ziyaret etti.
İMA`yı ziyaret amacıyla Türkiye`ye gelen İtalyan moda editörlerine,
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İHKİB Genel Sekreter Yardımcısı Cemal Beyazıt, İTKİB Destek A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Müftüoğlu, İMA Direktörü Sezer Mavituncalılar ile Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş eşlik etti.

İMA, Türk modasının mabedi
İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dört yıldır Türk moda endüstrisinin hızla yükseldiğini belirterek, moda yaratıp, moda pazarlamayı en iyi İtalyanların bildiğini, bundan dolayı Türkiye`nin çizdiği rotanın yönünü ilk onların fark ettiğini dile getirdi. İMA`nın, Türk moda endüstrisinin mabetlerinden biri olacağını vurgulayan Orakçıoğlu, Türkiye Avrupa`nın Çin`den sonra en büyük tedarikçisi, dünyanın en büyük dördüncü hazır giyim tedarikçisiyse bunun bir sebebi var. Türkiye bir moda ülkesi olmak istiyorsa elbette bunun da bir sebebi var diye konuştu.
İtalya`da moda pazarlamasının önemli isimlerden Pia Bianchi de, Türk modasını yakından takip ettiklerini belirterek, Türkiye`nin, moda alanında çok iyi şeyler yaptığını ifade etti. Türk modasını özellikle İngiltere versiyonlarından tanıdıklarını dile getiren Bianchi, Çok önemli genç stilistleriniz var. Biz buraya Türk modasını öğrenmek ve anlamak için geldik. dedi.
Spodtswear International Editörü Barbara Stockinger ise, Türk denim pazarının çok hızlı bir büyüme trendi içinde olduğunu bildirerek, Türk denim markalarını çok başarılı bulduklarının altını çizdi.

Diğer Genel Haberleri