Hediyenin `yok` yılı

Bigpara Haber
Daralan talebi, ne bayram ne de yılbaşı ateşleyebildi. Her yıl kapısında kuyruklar oluşan Hediye Fuarı`nın koridorları bu yıl ıssız. Son dakika umudu da boş çıktı.

Yaşanan mali kriz, ilk önce hediye sektörünü vurdu. Esnafın alışverişin canlanması için çifte umut bağladığı bayram ve yılbaşı, çifte umutsuzluğa dönüştü. TÜYAP`ın düzenlediği geleneksel Hediye Fuarında bu yıl kapının önünde ziyaretçiler değil, ucuz giriş biletini bile satamayan çocuklar kalabalık oluşturdu. 226 katılımcı firmanın yer aldığı fuarın ziyaretçilerinin büyük bölümü alışveriş yapmadan ziyaretini tamamladı.

`KAPATIP GİDECEGİZ`

Dokuz yıldır düzenli olarak fuara katılan Troy promosyon firmasının sahiplerinden Nihal Eke, depremlerin yaşandığı geçen yıl bile bu denli durgunluk olmadığını belirterek, Stand kirasını ödedik, ama buna rağmen bazen kapatıp gitmeyi düşünüyorum. Bu kadar az satış yaptığımız başka bir yıl olmamıştı. Eski liste fiyatlarını uyguluyoruz ama yine de insanlara pahalı geliyor dedi.

Aslı firmasının sorumlusu Sabire Okrul da fuara girişin ücretli olmasından yakınıyor. Her standa ücretsiz 100 davetiye verildiğini, bunları kararsız müşterileri yeniden fuara çekmek için ziyaretçilere verdiklerini anlatan Okrul, Geçen yılın fiyatlarıyla satış yapıyoruz yine de ilgi yok diye belirtti.

KATILDIĞINA PİŞMAN OLDU

Bu yıl ilk kez fuara katılan Kapalıçarşı esnafı Muzaffer Kılıç da bu son olsun diyor. Kütahya çinisi satan Kılıç, 750 bin lira ile 500 milyon lira arasında bir ürün yelpazesini standında sergiliyor. Ama ne çiniye ilgi var, ne de müşterinin cebinde para. Fuarın şanslı ürünleri de yok değil. Avimar şirketi tarafından ABD`den ithal edilen Sahte para ayırma kalemin Türkiye`deki tanıtımını fuarda yapıyor. Türkiye ve 149`dan fazla ülkenin kağıt parasının sahtesini, üzerine çizgi çizerek ayıran kalem, 2.5 milyon liraya satılıyor. Para gerçekse üzeri çizilmiyor.

Akmerkez bile mutsuz

İstanbul`un her zaman canlı alışveriş merkezlerinden Akmerkez bile yılbaşı ve bayram öncesinde beklediği canlılığı bulamadı. Her yıl hiç olmazsa çocuklara alışveriş yapan anne ve babaların, bu yıl vitrinin önünden geçmeye bile korktuğunu söyleyen Elif Oyuncak`ın sorumlusu Firdevs Gürcan, geçen yılki satış miktarının çok gerisinde kaldıklarını söyledi. Hediyelik eşya mağazası Gorbon`un sorumlusu Zeynep Gorbon da bu yıl ürün planlamasını ekonomik krizi dikkate alarak yaptıklarını söyledi. Gorbon, Geçen yıl insanlar buradan takım olarak hediye alırlardı. Bu yıl ise küçük parçaları alıyorlar dedi.

Büyük alışveriş merkezlerindeki mağazaların tümü durgunluktan şikayetçi. Vakkorama satış sorumlusu Ayşe Birken, müşterilerinin çoğunun tatil için yurtdışına çıkmayı tercih ettiğini bu nedenle satışta ekstra bir canlılık yaşamadıklarını söylüyor.

Sadece hediyelik eşyada değil, yılbaşı organizasyonlarında da bu yıl ciddi düşüş var. Şebnem Organizasyon Şirketi sorumlusu Şebnem Mutlu, geçtiğimiz yıl yaptıkları işin yüzde 40 daha altında talep geldiğini belirtti.(SABAH)

Diğer Genel Haberleri