Hedef Dusuk Ciro, Yuksek Kar.

Bigpara Haber
Ceylan Giyim Genel MuduruLale Karaoglu, 1999 yilinda katma degeri yuksek urunlerde yogunlasarak gecen yila gore daha az ciroyla daha yuksek kar elde etmeyi hedeflediklerini soyledi. Karaoglu, 1998`de bir onceki yilda oldugu gibi 14.5 milyon dolar ciro hedefine ulastiklarini, bu yil da 12 milyon dolar satis hedeflediklerini acikladi. Karaoglu, `Ceylan bu yil katma degeri yuksek cocuk ve buyuk giysilerine agirlik verecek. O zaman ciro biraz daha dusuk olabilir ancak kar marji yuksek olacak` dedi. Karaoglu, `Daha karli ancak daha az cirolu bir yil hedefliyoruz` diye konustu. Ceylan Giyim`in 198`in ilk dokuz ayini oldukca basarili ve karli gecirdigine ancak son uc ayda ortaya cikan global kriz ve Asya rekabeti nedeniyle siparislerin ve kar marjlarinin dustugune isaret eden Lale karaoglu soyle konustu: `Ozellikle Asya`da da bulunabilen yazlik mallarin uretildigi son uc ayda satislarimiz geriledi ve siparisler bir parca uzakdogu`ya kaydi. Bunun yaninda bizim uzerimizde de onemli bir fiyat baskisi olustu ve fiatlarimizi asagi cekmek zorunda kaldik. Brut kar marjimiz yuzde 35`ten yuzde 18`e kadar geriledi. Dolayisiyla Asya rekabeti ilk dokuz ayda karda olan sirketin 1998`i zararla kapatmasina neden oldu.` 1999`un ilk ceyreginde, gecen yilin ayni donemindeki siparislere ulastiklarini hatta bir miktar gectiklerini belirten Karaoglu, `Ancak asil onemli olan birim fiyatlarinin gecen yilin ayni donemine gore daha yuksek olmasidir` dedi. (RADIKAL)

Diğer Genel Haberleri