Hazır giyimde ABD kotaları dolmuyor

Bigpara Haber
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ABD`ye yönelik konfeksiyon ihracatında hassas kategorilerde bu yıl kotaların dolmadığını belirtti. Daha önceki yıllarda siparişler fazla olduğu için kotaların yetmediğini ve kotalarda esneklikler talep ettiklerini, açıklayan Orakçıoğlu, bu yıl ise tam tersi bir durumun söz konusu olduğunu belirtti. Orakçıoğlu `Firmalarımız maliyet artışı ve kur nedeniyle fiyat tutturamadığı için Amerika`dan sipariş alamıyorlar değil almıyorlar. ABD`ye ihracat yapılan hassas kategori ürünleri arasında örme üst giysiler, t-shirt, pantolon, gecelik ve pijama, yatak çarşafları ve suni iplikleri bulunuyor. Ancak, şu anda en hassas kategoride bile doluluk yüzde 50`yi aşmamış durumda. Türkiye`nin ABD`ye 1.5-1.7 milyar dolar hazır giyim ihracatı bulunuyor ancak göstergeler bu yıl kotaların dolmaması yüzünden 400-500 milyon dolarlık kaybın olacağını ortaya koyuyor` dedi.

3 milyar dolar zarar

Bu yılın ilk yarısında enflasyon yüzde 12-13 oranında gerçekleşirken, Euro`da yüzde 6 ve dolarda yüzde 14`lere varan kayıplar yaşandığına dikkat çeken Orakçıoğlu, şözlerine şöyle devam etti:

`Kur düşerken, maliyetlerimiz yükseliyor. Çok büyük emekler sarf ederek kazanılmış pazarlarda siz ayağınıza kadar gelen müşterinin vermek istediği siparişi fiyat tutturamadığınız için alamıyorsunuz. Alıcılar yüzde 5-10 fiyat farkını belki kabullenebiliyorlar ama şu andaki fiyat farkı yüzde 30-40`lara varıyor. Bu yıl hazır giyim ihracatında yaşanan artışın aralık ve ocak aylarında alınan siparişlerin yüklenmesinden kaynaklanıyor. Ancak mayıs, haziran ayında ihracatçının sipariş alma kapasitesi yüzde 50-60`lara düştü. Bunun da rakamsal düşüşü ekim, kasım ayına yansıyacak. Bu yıl hazır giyim ihracatında 2-3 milyar dolarlık kayıp söz konusu.`


Diğer Genel Haberleri