Havalimanında ’yolcuyu kim taşıyacak’ kavgası

Bigpara Haber
Atataürk Havalimanı’nda yolcu taşımacılığı kavgası çıktı. 571 taksili Havaalanı Taksi Kooperatifi, Havaş’ın yolcu taşımacılığı yapmasına karşı çıkarken, Havaş da, Havalimanı yolcusunu ve kamu hizmeti niteliğindeki bu hizmeti taksicilerin tekeline ve insafına terk edemeyiz açıklaması yaptı.

TÜRKİYE
’nin en büyük havalimanı olan İstanbul Atatürk Havalimanı’nda, ’yolcuyu kim taşıyacak’ kavgası çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 1 Temmuz’dan itibaren hafif metronun yanısıra Atatürk Havalimanı’na otobüs seferlerine de başlamasıyla işlerinin düştüğünü iddia eden Atatürk Havalimanı’ndaki taksi kooperatifi Havaş ve İETT’ye savaş açtı.

HAVAŞ’IN İTİRAZI: Bu arada, Ulaştırma Bakanlığı’nın izni ile taşımacılık yapan Havaş da İETT’nin otobüs seferlerine başlama kararına itiraz etti. 1993’den beri Atatürk Havalimanı’nda yolcu taşımacılığı yapan Havaş tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Dairesi’ne (UKD) yapılan itirazın bu hafta içinde sonuçlanması bekleniyor.

TAKSİCİYE BIRAKMAYIZ: Ulaştırma Bakanlığı’ndan aldığı yetkiyle Havaş Otobüs İşletmesinin bir kamu hizmeti sunduğunu kaydeden Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel, Kent merkezleri ile havalimanları arasındaki ulaşım maliyetleri dikkate alındığında, havayolu ile seyahat eden yolcular tercih esasına dayalı olarak mesafe ayrımı olmaksızın konforlu, sağlıklı ve ekonomik ulaşım hizmetinden yararlanma imkanı bulmaktadırlar. Bu nedenle, havalimanı yolcusunu ve kamu hizmeti niteliğindeki bu hizmeti taksicilerin tekeline ve insafına terk edemeyiz dedi. Uluslararası bir havalimanını kullanan yolcunun Havaş, belediye otobüsü, taksi ve metro tercihinden birini kullanma özgürlüğünü kullanmasının o havalimanının hizmet kalitesini de arttırdığına dikkat çeken Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel, dünyanın her yerinde uluslararası havalimanlarında bu tür servis hizmetinin yapıldığını belirtti.

RUHSATLI TAŞIMACILIK: Yücel, Havaş Otobüs işletmeleri’nin yolcu taşıma hizmetini, ’2920 sayılı Sivil Havacılık Kanunu’nun uygulanması için çıkarılan SHY-22 Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri doğrultusunda, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü’nün onayı, Ulaştırma Bakanlığı’nın oluru ve bu konuda verdiği A tipi ruhsat ile gerçekleştirdiğini söyledi. Havaalanları ile kent merkezleri arasında yolcu taşımacılığının Havaş’a tanınan bir imtiyaz değil, özelleştirildiği dönemde tarafların karşılıklı yükümlülükleriyle belirlenmiş ve ilgili düzenlemelerle güvence altına alınmış bir hak olduğunu kaydeden Müjdat Yücel, Kazanılmış hakkın geri dönüşü olmaz. Bu hukukun özüne de aykırıdır. Ancak bu konudaki otoritelerin tüm kararlarına da saygılıyız diye konuştu.

Havaş yılda 1.5 milyon yolcu taşıyor

HAVAŞ otobüslerinin yılda yaklaşık 1,5 milyon yolcu taşıdığını bunun yüzde 25’in bu hizmetten ücretsiz yararlanan havalimanı personeli olduğuna değinen Müjdat Yücel, kent merkezleri ile havalimanları arasındaki mesafe ve ulaşım maliyetleri dikkate alındığında konunun havayolu ile seyahat eden yolculara sunulan bir ek hizmet olarak algılanması gerektiğinin altını çizdi. Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel, Havalimanı yolcuları, mesafe ayırımı olmaksızın tercih esasına dayalı olarak kent merkezleri ve havalimanları arasında konforlu, sağlıklı ve ekonomik ulaşım hizmetinden yararlanma imkanı bulmaktadırlar. Dolayısı ile havalimanı yolcularını ve bu kamu hizmetini taksicilerin tekeline ve insafına terk edemeyizdedi

Diğer Genel Haberleri