Goodyear, Sumitomo`yu Ele Geciriyor.

Bigpara Haber
ABD`nin onde gelenotomobil lastigi ureticisi Goodyear, ulkenin bugune kadar Japonya`da gerceklestirdigi en buyuk endustriyel anlasmaya imza atiyor. Goodyear, Japonya`nin kendi sektorundeki en buyuk ikinci ismi olan Sumitomo Rubber Industries`in (SRI) otomobil lastigi biriminin kontrolunu eline gecirdi. Goodyear Yonetim Kurulu Baskani Sam Gibara ve SRI Baskani Naoto Saito arasinda imzalanan iyi niyet anlasmasi, iki dunya lastik ureticisinin daha ustun kalitede lastigi daha uygun fiyata uretmek ve daha yaygin dagitimini saglamak uzere guclerini birlestirrmesini ongoruyor. Goodyear ile Dunlop markasinin sahibi SRI, biri K.Amerika, digeri Avrupa ve diger ikisi de Japonya`da olmak uzere dort ortaklik kuruyorlar. Ayrica ABD`deki iki sinerji odakli destek ortakligi olusturulacak. Iki sirket arasinda kuresel bir ortakligin temellerini atan bu anlasma ile Goodyear, Fransiz Michelin ve Japon Bridgestone firmalarinin onune gecerek dunya genelinde bu sektorun lideri konumuna yukselecek. Anlasma her iki sirketin yonetim kurullarinin tetkik ve onayindan sonra yururluge girecek. Iki sirket arasinda imzalanan anlasmaya gore, Goodyear, Sumitomo`nun Avrupa ve ABD`deki otomobil lastigi birimlerinin cogunluk hissesini satin alacak. Anlasma, Goodyear`a, Japon pazarinda da soz sahibi olma sansi verecek. Anlasmaya gore, Goodyear`in Turkiye, Polonya, Slovenya, Fas ve G.Afrika`daki operasyonlari ile, sirketin Fransa`daki Avrupa Kimya Bolumu ve Luksemburg`daki kalip, tel ve kord bezi tesisleri birlesme disinda kalacak. Ayni sekilde SRI`nin Avrupa`daki yatak, otomobil koltugu, ozel kaucuk ve tekerlek uretim ve satis gibi lastik disinda kalan faaliyetleri de birlesmenin disinda tutulacak. Kuzey Amerika`da faaliyet gosterecek ortakligin cogunluk hissesi Goodyear`in elinnde bulunacak. Yillik satislari 4 milyar dolar olmasi beklenen ve 25 bin kisinin istihdam edilecegi Avrupa`daki ortaklik da Goodyear`in kontrolunde bulunacak. Boylelikle kitada yaklasik yuzde 20`lik bir pazar payi yakalayacak olan Goodyear, Michelin`in ardindan Avrupa`nin en buyuk lastik ureticisi konumuna yukselecek. Iki grubun yillik kombine satislarinin ise 4.6 milyar dolara ulasacagi belirtiliyor. Goodyear`in su anki yillik satis rakami 12.5 milyar dolar, Sumitomo`nun yillik satislari ise, 1 milyar dolar Japon pazarinda olmak uzere 3.8 milyar dolar civarinda bulunuyor. Iki ulke arasinda bugune kadar endustriyel alanda bu kadar kapsamli bir anlasmanin yapilmadigini vurgulayan uzmanlar anlasmanin, diger ABD`li firmalarin Japon sirketlerine yonelmesini saglayacagini ve daha once Sumitomo tarafindan satin alinan Dunlop`un varligini yeniden guclendirmesi acisindan onem tasidigini belirtiyorlar. (DUNYA)

Diğer Genel Haberleri