Fransızlar ve McDonald`s Asteriks`i paylaşamıyor

Bigpara Haber
Uluslararası festfud zinciri McDonalds`ın ünlü Fransız çizgi roman kahramanı ``Asteriks``i reklamlarında kullanması Fransa`da tepkiye yol açtı.

Sezar komutasındaki Roma lejyonlarına kök söktürüşüyle istilacılara karşı Fransız direnişinin simgesi haline gelen Asteriks`in çok uluslu bir Amerikan şirketinin ``hizmetine girmesi`` Amerikan etkisine karşı Fransız kültürünü korumaya çalışan gelenekçi kesimi üzdü.

Dünyanın en zengin 3 mutfağından birine sahip olmakla övünen Fransa`da bütün itirazlara rağmen, ilk lokantasını açtığı 1979 yılından bu yana pazar payını sürekli genişleten ve şu anda ülke genelindeki 900`e yakın lokantasında yılda 1.7 milyar dolarlık ciroya ulaşan McDonald`s, reklamlarında Asteriks`i kullanarak satışlarını daha da artırmayı hedefliyor.

McDonald`s, Asteriks`in baş rol oynadığı televizyon reklamları, afişler ve çıkartmaların yanı sıra, ``Asteriks`in zamanındaki Galya mutfağından esinlendiğini`` iddia ettiği 7 yeni hamburger çeşidiyle de Fransızları ``midesinden yakalamayı`` hedefliyor.

McDonalds, reklam hakkını almak için Asteriks`in haklarını elinde tutan yayımcılık şirketine ne kadar ödediğini açıklamamakla birlikte, ``bu rakamın sevimli kahramanın ününe yaraşır büyüklükte`` olduğunu söylüyor.

McDonalds karşıtları ise ABD şirketinin Asteriks`i reklamlarında kullanmakla, ``Çağdaş Asteriks`` lakabıyla ünlenen Fransız köylü önderi Josa Bove öncülüğünde kendisine karşı yürütülen eylemlerin ``öcünü almaya kalkıştığını`` savunuyor.

Diğer Genel Haberleri