Ford`un hesapları alt üst oldu

Bigpara Haber
Ford, dün bir taahhütte bulunarak, bölgede yeniden yapılanma planının son aşaması çerçevesinde, Avrupa`daki sabit maliyetlerini gelecek dört yıl içinde yüzde 30 oranında indireceğini ilan etti.

Dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisisi Avrupa`daki geniş kapsamlı revizyona geçen yıl başlamıştı. Ford, operasyon maliyetlerini bu yıl itibarıyla 400 milyon dolar indireceğini ve hazır otomobil envanterini de yarı yarıya azaltacağını açıkladı. Şirketin Avrupa`dan sorumlu başkanı ve icra başkanı David Thursfield, Prag`daki endüstri konferansında yaptığı bir konuşmada, bu stratejinin Ford`un Avrupa`daki operasyonlarının kara geçmesine neden olduğunu belirtti. Şirket 2000 yılında, 1 milyar dolar kayba uğramıştı.

Avrupa Otomotiv Haberleri Kongresi`nde (Automotive News Europe Congress) konuşan Thursfield şöyle dedi: `Zafer ilan etmiyoruz. Ancak, doğru yolda olduğumuzu biliyoruz.` Ford`un Avrupa`da kara geçmesi, şirketin rakibi General Motors`un (GM) Avrupa operasyonlarında zarar kaydetmeye devam etmesi durumuyla çelişiyor. GM`in bu yıl itibarıyla, sırasıyla Alman ve İngiliz markaları olan Adam Opel ve Vauxhall`de zarar kaydetmeye devam etmesi bekleniyor.
Ford, Kuzey Amerika`daki çekirdek piyasasındaki giderek zayıflayan talepler ve yoğun rekabet nedeniyle, Avrupa`da hem piyasa payını yükseltmek ve hem de kara geçmek konularında baskı altında.

Ancak, Thursfield`e göre, Ford`un Avrupa`da 2003 - 2004 yılı itibarıyla 1 milyar dolar olarak saptadığı hedefi tutturabilmesi için, üreticiliğini daha da artırması gerekiyor. Bu pratiğin bir parçası olarak, Ford, envanterlerini 50 - 60 günden 25 - 30 güne indirmeyi ve yılda 1 milyar dolar olan lojistik harcamalarını kısmayı planlıyor.

Ayrıca, Thursfield`in verdiği bilgiye göre, Ford, GM, DaimlerChrysler ve Renault`nun ortaklaşa sahibi olduğu online ticaret borsası olan Covisint`e, 12 milyar dolar tutarındaki yıllık satın alma bütçesini kullanarak daha fazla para kaydıracak.

Bu yıl, Ford`un Avrupa kolu, satın almalarının yüzde 10`u için Covisint`i kullanmayı düşünüyor. Thursfield, bu önlemlerin Ford`un teslim etme zamanını azaltamasını ve sonuçta, stoklamak için değil, ama siparişe göre üretimin toplam üretim içindeki oranını, yüzde 85`den yüzde 100`e yükselteceğini söyledi. Aynı rakam 1995 yılında yüzde 65`di.

Yeni ürünlerin geliştirilmesi için geçen zaman da 42 aydan 18 aya indirilecek.
Mamafih, Thursfield bir uyarıda bulunarak, Ford`un bu yıl itibarıyla, Avrupa`nın en büyük otomobil piyasasına sahip olan Almanya`da tapi noktasınas gelmesinin zor olduğunu belirtti.

Thursfield, yeniden yapılanma sürecinin zayıf euro ve Türkiye`deki ekonomik belirsizlikten de etkilendiğini söyledi: `Eğer euro sorunu, Almanya ve Türkiye`deki durumlar olmasaydı, şimdiye dek yaptığımız taahhütleri çoktan geçmiş olurduk.`
Thursfield, Ford`un Volkswagen`la ilgilendiğini, veya Avrupa`daki Ford`un başkanı Nick Scheele`nin grubun global ofislerinin olduğu Detroit yakınlarındaki merkezinde yeni bir göreve getirileceğine ilişkin konularda herhangi bir yorumda bulunmayı reddetti.

Diğer Genel Haberleri