`Fenerium` borsaya geliyor...

Kiğılı’nın ciroyu en geç nisan ayına kadar 100 milyon TL`ye çıracaklarını ve...

Bigpara Haber

100 milyon TL ciro, 35 milyon TL civarı EBİTDA kârı demektir. 12 ile çarpılırsa piyasa değeri 400 milyon TL’nin de üzerinde bir Fenerium ortaya çıkar. İlk etapta yüzde 25’lik bir halka arz olsa, F.Bahçe kulübünün kasasına 100 milyon TL girecek demektir ki rakiplerini korkutacak bir gelir olur.


Milliyet

HEP yazılır çizilir. ‘G.Saray UEFA kupasını kazandı ancak bunu ekonomik değere dönüştüremedi.’ Haklı bir tespit.

Zaten genel olarak Türk takımları ne yazık ki stat dışı gelirlerde sorun yaşıyor. Önceki hafta sonu Liverpool-Newcastle maçını Liverpool yöneticilerinin konuğu olarak izlemiştim. Sonra kulüp yöneticileri ile sohbet etme imkanımız oldu. Sponsorluk gelirlerinin 170 milyon sterlin olduğunu (485 milyon TL) bunu bu yıl 200 milyon sterline (570 milyon TL) çıkarmayı hedeflediklerini söylemişlerdi.

ÇÜNKÜ konuya ciddiyetle yaklaşıyorlar. Sponsorluğun hakkını veriyorlar. Bu ciddiyeti şöyle aktarmıştı Liverpool Satış Direktörü Olly Dale: “Sponsorluk şartlarına harfiyen uyarız. Mesela giyim sponsoru. Takım maçlara eşofmanla değil mutlaka sponsor firmanın kıyafeti ile gelir. Yöneticiler tribünde bir örnek sponsor firma takım elbiseleri ile oturur. O hafta 18’e giremeyen oyuncular bile eğer maçı tribünden izleyecekse sponsor firmanın elbisesini giymek zorundadır. Biz bu özeni gösterince ‘win-win’ bir durum ortaya çıkıyor. Bize destek olan firmaya katma değer yaratıyoruz. Böylece biz de ciddiyetimizle sponsorluk gelirimizi artırıyoruz.”

3 BÜYÜK’E FARK

OLAYA ciddiyetle yaklaşanlar işte böyle 500 milyon lira gibi bir sponsorluk gelirine ulaşabiliyor. Sözü fazla dolandırdım ancak konuyu Fenerium’un halka arzına bağlayacağım. Fenerium, Beşiktaşlı olmama rağmen faaliyetlerini kıskanarak izlediğim bir oluşum. Kulübün lisanslı ürünlerini satıyorlar ve satış rekorları kırıyorlar.  Geçen yılki cirosu 60 milyon TL civarındaydı. F.Bahçe’nin rakipleri G.Saray, Beşiktaş ve Trabzonspor’un satışlarının toplamı ancak Fenerium kadar ediyor.
FENERIUM’UN inanılmaz bir ürün çeşidi var. Geçtiğimiz aylarda F.Bahçe amblemli tost makinası bile çıkardıklarında ‘Bu işin Türkiye’de hakkını veren tek zihniyet F.Bahçe’de ve Fenerium’da. Tost makinası bile yapmışlar ya helal olsun’ diye düşünmüştüm. Kartal Yuvası’na girdiğimde ne yazık ki bana hitap eden ürün bulmakta sıkıntı yaşıyorum. Oysa bizim renklerimiz siyah ve beyaz. Kırmızı ile kombine edip inanılmaz şık kreasyonlar yapılabilir ancak çeşit çok az.

BÜYÜK SÜKSE YAPAR

Saha dışı gelirlerin önemini farkeden ve bunun üzerine çok profesyonel biçimde kafa yoran Fenerium halka arz edildiğinde Borsa’da bir hayli sükse yapar.

BUGÜN F.Bahçe’nin piyasa değeri 950 milyon TL civarında. Fenerium’un 100 milyon TL ciroya ulaştığında halka açılması planlanıyor. 100 milyon TL ciro demek aşağı yukarı 35 milyon TL civarı EBİTDA kârı demektir. EBİTDA kârı bir şirketin piyasa değerini bulmakta önemli bir endikatördür. Şu ara genelde 9-10 çarpan ile piyasa değerine ulaşılıyor. Yani EBİTDA kârı 9-10 ile çarpılıyor.

FENERIUM’DA işin içine biraz renk aşkı gireceğinden fiyatlama yapılırken 12 gibi bir çarpan kullanılabilir. 12 çarpı 35 dersek ortaya 400 milyon TL’nin biraz üzerinde bir piyasa değeri olan Fenerium çıkar. İlk etapta yüzde 25’lik bir halka arz olsa, F.Bahçe’nin kasasına 100 milyon TL girecek demektir ki rakiplerini korkutacak bir gelir olur.

‘En geç nisanda borsadayız’

F.BAHÇE’NİN lisanslı ürünlerini satan Fenerium’un rakipleri kıskandıracak kadar büyümesinde başkan vekili Abdullah Kiğılı’nın payı büyük. Kiğılı, VATAN’a yaptığı açıklamada 80 milyon TL’lik ciroya ulaştıklarını belirtip bu rakamı en geç nisan ayına kadar 100 milyon TL’ye çıkaracağız ve ardından da borsaya açılacağız. Bu sayede hem kulübümüz hem de taraftarlarımız kazanacak” dedi.

Diğer Genel Haberleri