E-Alışveriş Cezbetmiyor

Türk tüketicisi çok fazla özel bilgi istenildiği için hala online alışverişe ısınamadı

Bigpara Haber
Alışveriş sitelerindeki özel bilgi taleplerinin çokluğu, kredi kartı ayrıntıları ve istenilen ürünün bulunamaması tüketiciyi e-alışverişten caydırıyor.

A. T. Kearney yönetim danışmanları tarafından gerçekleştirilen ve dünya on-line perakende pazarının yüzde 89`unu oluşturan ABD, İngiltere, Japonya, İsveç, Fransa ve Almanya`da internet üzerinden alışveriş yapan bin 264 kişiyi kapsayan ilk e-ticaret araştırmasına göre, her 10 on-line satınalma girişiminden sekizi başarısız oluyor. Araştırmaya göre, başarısızlığın nedenleri, alışveriş sitelerindeki özel bilgi taleplerinin fazla olması, kredi kartı detaylarının verilmek istenmemesi ve istenilen ürünün bulunmaması. Araştırma sonuçları, tüketicileri on-line alışverişten uzak tutan bu nedenlerle birlikte televizyon, mobil telefonlar ve çeşitli dijital ekipmanlar gibi erişim kanallarının bulunmaması nedeniyle, on-line alışveriş sitelerinin, dünya çapında 6.1 milyar dolarına denk gelen satış fırsatını kaçırdıklarını ortaya koyuyor.

Araştırma, e-tüketicilerin profilini de çiziyor. Buna göre, internet üzerinden alışveriş yapanlar, sanıldığı gibi rastgele alışveriş yapanlar değil, aksine alışık oldukları ve kendilerini rahat hissettikleri siteleri kullanmayı tercih eden, on-line alışveriş konusunda öncü olmalarına rağmen, marka bağımlılıkları bulunan, alışveriş alışkanlıkları bakımından tutucu kişiler. Araştırmaya katılanların hemen hepsi, eğlence amaçlı olan düşük fiyatlı mal ve hizmetleri satın almayı tercih ederken, pahalı ürünlerde daha dikkatli davranıyorlar. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, tüketicilerin yüzde 43`ü otomobil, yüzde 39`u lüks tüketim malları, yüzde 34`ü kişisel hizmetler, yüzde 30`u da sigorta ya da kredi kartı finansmanı gibi hizmetleri satın almayı tercih etmediklerini belirtiyor. (YENİ BİNYIL)

Diğer Genel Haberleri