Dostlar alısveriste görsün

Bigpara Haber
Kriz döneminde mağazalara giren kişi sayısının eksilmediğini söyleyen Migros Genel Müdürü Ömer Bozer, ancak satışların gerilediğini bildirdi.

Türkiye`nin en büyük perakende zincirlerinden Migros`un Genel Müdürü Ömer Bozer, ekonomik krizin yaşandığı geçen sene, `her filenin önemli ölçüde ufaldığını` söyledi. Bozer, kriz döneminde alışverişin işlem sayısında değil, cirosunda düşüş yaşandığını kaydederek, `Ben de bu dönemde daha dikkatli alışveriş yaptım` dedi.

Bozer, yaptığı açıklamada, tüketicilerin refleks yoluyla görüp aldığı ürünlerde, kriz döneminde bir azalma olduğunu bildirdi. Bu dönemde enterasan olaylar yaşandığına dikkati çeken Bozer, `Mesela makarna satışları küçüldü. Hiç beklemezsiniz makarnanın küçülmesini ama rakamlara baktığımız zaman bir küçülme oldu` diye konuştu. Kayıtlılardan kayıtsızlara doğru bir kayma olduğu tahminini dile getiren Bozer, `Bazı marketleri ölçebiliyoruz ama pazarları ölçemiyoruz. Ölçtüğümüz yerlerden ölçemediğimiz yerlere doğru bir kayma oldu` diye konuştu.

Müşteriye özel indirim

Bozer, müşteri kazanma konusunda, fiyatların işin önemli bir kısmını oluşturduğunu ve verilen hizmetin önemli olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:

`Biz müşteri veri tabanını en etkin şekilde kullanacağız. Veri tabanına bakarak mesela A ürününü son derece iyi tüketen bir tüketiciye, mağazaya geldiğinde kartla, favori ürünlerine özel bir indirim olacak veya favori ürün markası dışındaki bir markada önemli bir imkan sunulacak ya da bir promosyon verilebilecek.`

Diğer Genel Haberleri