Doğan yüzde 40-45 payıyla pazarda hâkim durumda

Bigpara Haber
Televizyon yayıncılığı piyasası, toplam piyasa payının yüzde 90`nına sahip. Dört büyük medya grubu, Doğan Grubu yaklaşık yüzde 45, Merkez Grubu yüzde 21-25 arası, Çukurova Grubu yaklaşık yüzde 15, Doğuş Grubu yüzde 9`luk paya sahip. Rekabet Kurumu`nun Türk medyasını analiz ettiği rapora göre pazardaki bu sınırlama ile büyüklükler 3 yıldır aynı şekilde sürüyor. Rapor, Doğan Grubu`nun son üç yıldır yüzde 40-45 arasında seyreden pazar payının grubun hâkim durumunu tespit bakımından çok kritik bir konumda olduğunu ortaya koyuyor. Doğan Grubu, Doğan Yayın Holding ve Doğan Şirketler Grubu Holding olmak üzere iki holdingden oluşuyor. Doğan Yayın Holding`e bağı olan ve grubun televizyon yayıncılığı alanında sahip olduğu TV kanallarını bünyesinde barındıran Doğan TV Holding, Axel Springer`e ait olan Dreiundvierzigste Vermögensverwaltungs-gesellschaft mbH (Media) ile birlikte kontrol ediliyor. SABAH ve atv`yi bünyesinde barındıran Merkez Yayın Holding ise toplam 5 gazetenin lisansına sahip. Gruba ait gazeteler, Türkiye`de satılan tüm gazetelerin yaklaşık yüzde 20`sini oluşturuyor. Grup ilan ve reklam gelirleri açısından da yüzde 25`lik bir pazar payına sahip.

Diğer Genel Haberleri