ColaTurka pazarın yüzde 25`ine göz dikti

Bigpara Haber
New York`ta çekilen ‘‘pozitif milliyetçi’’ reklam filmiyle kola pazarına da girdiğini duyuran Ülker, uluslararası rakiplerinin payına göz dikti.

Ülker Tüketici Grubu Başkanı Taner Karamollaoğlu, tüketiciden gelen talep üzerine bu alana girdiklerini belirtirken, pazar hedeflerinin yıl sonuna kadar yüzde 25 olduğunu açıkladı.

Geçen yıl Çamlıca gazozu, Sunny ve Link ile gazlı içecek pazarına adım atan Ülker, ColaTurka markasıyla cola pazarına da iddialı bir giriş yaptı. Uluslararası markalara ColaTurka ile rakip olduğunu ilan eden Ülker, ‘‘Türkiye`nin kolası’’ sloganıyla çekilen reklam filmleriyle de dikkatleri üstüne çekti.

Ülker`in yeni ürünü ColaTurka`nın dün yapılan tanıtım toplantısında konuşan Tüketici Grubu başkanı Taner Karamollaoğlu, kola pazarına giriş nedenlerini ‘‘tüketicilerin ısrarlı talepleri’’ olarak açıkladı. Tüm yönetim ve çalışanlarla uzun uzun test ettikten sonra bu ürünü piyasaya sürdüklerini söyleyen Karamollaoğlu, ‘‘Ülker`in dağıtım gücü çok şükür fena değil, her hafta 200 bin noktayı ziyaret ediyoruz. Alleh üretime kolaylık versin, çünkü ürünün performansı çok iyi’’ diye konuştu. Pazarda kuvvetli ve başarılı çalışmalar yapan rakipleri olduğunu dile getiren Karamollaoğlu, ‘‘Yıl sonuna kadar yüzde 25lik bir pazar payı hedefliyoruz’’ dedi.

Ülker Ürün Grup Müdürü Şebnem Nasi de, Türkiye`de gazlı içecek pazarının yüzde 65`ine uluslararası 2 markanın sahip olduğunu belirterek, ‘‘Bu pastanın yüzde 65`inde biz niye yokuz diye sorguladık ve bir kola markası yaratmaya karar verdik’’ dedi. ColaTurka`yı çıkarırken odak noktalarının tüketici olduğunu, tüketici üzerinde yaptıkları araştırmalara göre, piyasada yeni çıkacak ürünün özgünlük ve kendine güven unsurlarını taşımasının ön plana çıktığını anlatan Nasi, ColaTurka`yı ‘‘Bizim kolamız’’ diye nitelendirdi. Deneyenlerin yüzde 80`inin bu ürünü çok beğendiğini, yüzde 84`ünün içimini kolay bulduğunu ifade eden Şebnem Nasi, bu oranlarla yeni ürünlerinin pazar lideriyle aynı değerleri paylaştığını dile getirdi.

Nasi, ColaTurka`nın piyasaya 250, 330 mililitre ve 1,2 ve 2,5 litrelik ambalajlarda çıktığını belirterek, tadın oluşturulması için uzun çalışmalar yapıldığını kaydetti. ColaTurka`nın piyasadaki diğer kolalarla aynı fiyattan raflardaki yerini alırken Tüketim Grup Başkan Yardımcısı Kuthan Erginbilgiç, sadece fiyat rekabeti yapmayacaklarını vurguladı.

Ülker yetkilileri, light ColaTurka`yı da yakında piyasaya süreceklerini belirtirken, üretim, satış, ciro hedefi gibi rakamsal hedefler vermekten

kaçındılar. ColaTurka`nın bir yıla yakın üzerinde çalışarak Türk pazarı için üretildiğini kaydeden Taner Karamollaoğlu, ‘‘Ülker`in 58`den fazla ülkeye ihracatı var, talep gelirse dünyanın her tarafına dağıtım yaparız’’ diye konuştu.

ABD`nin Kemal Sunal`ı ColaTurka`cı oldu

Colaturka reklamlarında, Hollywood komedilerinin ünlü yıldızı Chevy Chase başrolde oynuyor. Amerika`nın Kemal Sunal`ı olarak nitelendirilen Chase`in oynadığı filmde ColaTurka içen Amerikalı Türkleşiyor. Chase dışında, figüranlar dahil toplam 63 Amerikalı oyuncunun rol aldığı filmin yönetmeni ise Sinan Çetin. ColaTurka şarkısının söz ve müziği Özgürkız Nil Karaibrahimgil`e ait. Kubat`ın seslendirdiği şarkıyı düzenleyen ise Jingle House.

Diğer Ekonomi Haberleri