Borsada ‘911’ rüzgârı

Avrupa’nın en büyük halka arzlarından birisi dün Alman spor otomobil üreticisi Porsche’nin borsaya girmesiyle, Frankfurt Menkul Kıymetler Borsası’nda gerçekleşti. İkonik 911 modellerini üreten şirket, 75 milyar dolar piyasa değerine ulaşarak dünyanın en değerli otomotiv üreticileri sıralamasına 5’inci sıradan girdi. Uzmanlar 82.50 Euro’dan açılış yapan Porsche hisselerinin uzun vadede gücünü koruyacağını belirtti.

Bigpara Haber

Hürriyet gazetesinden Taylan Özgür Dil'in haberine göre; Volkswagen Grubu bünyesindeki Alman spor otomobil üreticisi Porsche, dün ortalama 75 milyar doları bulan piyasa değeriyle borsaya tarihi bir giriş yaptı. Markanın ikonik modeli 911’e atıfla ‘P911’ etiket koduyla Frankfurt Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem görmeye başlayan markanın halka arzı da tam saat 09:11’de gerçekleşti. Hisse değeri olarak güne 82.50 Euro seviyelerinden başlayan Porsche, gün içerisinde 86.50 Euro’yu gördükten sonra borsa kapanışında 82.54 Euro seviyesinde gerçekleştirdi. Alman üreticinin halka arzı Avrupa’nın son yıllarda gördüğü en büyük halka arz olurken, marka 75 milyar dolar piyasa değerine ulaşarak dünyanın en değerli otomobil üreticileri arasına 5’inci sıradan girmeyi başardı.

‘BİR RÜYA GERÇEK OLUYOR’

Haberin Devamı

ABD’li elektrikli araç üreticisi Tesla, 895 milyar dolar piyasa değeriyle dünyanın en değerli otomotiv şirketi konumunda bulunurken, Japon üretici Toyota 197 milyar dolar ile ikinci sırada, Çinli BYD 96 milyar dolar ile üçüncü sırada ve Volkswagen 77 milyar dolarla dördüncü sırada yer alıyor.

VW Grup CEO’su Oliver Blume konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bugün, Porsche için büyük bir rüya gerçek oluyor. Artan özerklik derecemiz, önümüzdeki yıllarda iddialı hedeflerimizi uygulamak için bizi çok iyi bir konuma getiriyor” ifadelerini kullandı. Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız ekonomist Ergun Unutmaz, Porsche’nin yıllık 300 bin adetleri geçen satışla kârlı bir satış ve üretim stratejisi izlediğini belirtti. Unutmaz, “Porsche ne milyonluk satış rakamlarına çıkıyor ne de Ferrari gibi sınırlı sayıda kalmayı tercih ediyor. Dolayısıyla yüksek kâr marjını koruyacak bir strateji yürütmesiyle öne çıkıyor” diye konuştu.

HİSSELER NASIL SEYREDECEK

Haberin Devamı

Unutmaz şöyle devam etti: “Porsche ilk olarak halka arzdan önce 60-85 milyar dolar arasında bir toplam değer önermişti. Daha sonra HSBC, 44-56 milyar dolar aralığında bir altenatif değerleme getirdi. Sonuç olarak, şirket 76.50 ila 82.50 Euro aralığında bir talep toplama süreci gerçekleşti. Muazzam bir talep geldiği için ancak talebin yarısı karşılanabildi. Nihayetinde Porsche hisseleri açılışını 82.50 Euro’da gerçekleştirdi. Gün içerisinde 86.50’ye dokunmayı başardı. Devamında da 83.00 Euro seviyelerine geri geldi. Şimdi izlenecek olan hisselerin HSBC’nin işaret ettiği gibi 75.00 Euro seviyelerine kadar çekileceği mi yoksa karşılanamayan taleplerle birlikte yükseleceği mi konusu olacak. Kişisel görüşüm kısa vadede bir miktar gerileme olsa bile uzun vadede çok kârlı bir şirketin sadece piyasanın çok kötü olduğu bir zamanda halka arz olmasından kaynaklı sıkıntı olacağı yönünde.”

ALMANYA’NIN EN BÜYÜK 2. HALKA ARZI

Haberin Devamı

Avrupa’nın en büyük halka arzlarından biri olan Porsche’nin borsaya açılması, Deutsche Telekom’un 1996’da bu ayın başlarında açıkladığı 76.50-82.50 Euro aralığının en üstünde yer almasından bu yana, Almanya’nın da en büyük ikinci halka arzı oldu. 911 üreticisi markanın halka arz hamlesi, şirketlerin Avrupa enerji krizi, yükselen faiz oranları ve rekor enflasyon nedeniyle yeni listeler aramaktan çekindiği, yılın çoğu için halka arzlara büyük ölçüde kapalı olan kamu piyasalarına cesur bir hamle olarak görüldü.

Diğer Borsa Haberleri