Bitkisel çay pazarında gözler Coca-Cola’da

Bigpara Haber
ÜLKER Grubu’nun Oba ve Doğa çay markalarını satın almasıyla hareketlenen çay sektöründe gözler Coca-Cola’ya çevrildi. Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru bünyesine Doğadan Çay’ı katan dünyanın en büyük alkolsüz içecek şirketi Coca-Cola, Doğadan ile ilgili yeni stratejilerini önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklamaya hazırlanıyor. Türkiye’de gazlı içecek ve su alanlarında faaliyet gösteren Coca-Cola bu satın almayla son yıllarda giderek büyüyen çay pazarına da girmiş olacak. Pazar liderinin Doğadan olduğu bitki ve meyve çaylarında da hızlı bir gelişim gözleniyor. 60 milyon dolarlık ciroya ulaşan bu alanda bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 48 civarında.

ALANINDA BİR İLK

Eczacı Nevzat Karpuzcu’nun 1975 yılında kurduğu Doğadan şirketi, Türkiye’nin ilk bitkisel çay markası ve ilk poşet çay üreticisi özelliğini taşıyor. Almanya’dan poşet çay makinesi ithal ederek fabrikasını kuran, Doğadan markasını ise 1985’te tescilleyen eczacı Nevzat Karpuzcu’nun şirketini büyütmesi ise 90’ların ikinci yarısından sonra oldu. 1998 yılında İsviçre kökenli MKT Holding ile yarı yarıya ortak olan Doğadan, o tarihten sonraki hızlı gelişimi ile pazarın en önemli oyuncusu haline geldi. Son 10 yılda yaklaşık 25 milyon dolarlık yatırım yapılan Doğadan tesisleri, Avrupa çapında sayılı fabrikalar arasında gösteriliyor.

Diğer Genel Haberleri