Beyaz eşya ve elektonikte servis yükümlülüğü arttı

Bigpara Haber
Otomotivden sonra elektronik ve beyaz eşyacılara da ithalat ile ilgili yeni yönetmelikler geldi. Yeni yönetmelikle, 2 Nisan 2001 tarih ve 24361 sayılı yeni kararnamede, üç olan merkez servis sayısının her coğrafi bölgede birer adet olmak üzere toplam 7 adet olma zorunluluğu getirildi. Ayrıca, 50 adet sözleşmeli servis sayısı da 60`a yükseltildi. 1 Ağustos 2001 tarihine kadar, yeni yükümlükleri yerine getirmeyenlerin, Servis Hizmet Yeterlilik Belgesi iptal edilecek.
31 Temmuz 2001 tarihine kadar geçerli olan kararnameye göre ise üç ayrı coğrafi bölgede kendi adına açılmış ve TSE`den Servis Hizmet Yeterlilik Belgesi (SHYB) alıp, üç merkez servis ve yedi coğrafi bölgede toplam 50 adet TSE SHYB belgeli servis ile sözleşme yapması gerekiyor.

İthalatçılar, yerli markalarla aynı servis yükümlülüklerinin uygulanmadığını belirterek, kararın haksız rekabet yaratacağını ve yönetmelikten en çok küçük ölçekli firmaların etkileneceğini söylediler.

- MIELE: Beyaz eşya ithalatçılarından Alman Miele`nin Türkiye`deki firması Miele Elektrikli Aletler Genel Müdürü Remzi Mirdoğan, yeni kararnameye göre servis hizmetlerinin hazır olduğunu açıkladı. Mirdoğan, Miele`nin Hizmet Yeterlilik Belgesi`nin geçerliliği kalmadığı konusunda çıkan söylentilere sert tepki göstererek, Miele`nin yeni kararnameye göre merkez servis sayılarını ve sözleşmeli Miele servislerini yeni kararnameye göre artırdıklarını söyledi.

- MERLONI: Merloni Elettrodomestici AŞ Pazarlama Müdürü Pınar Alankuş ise yeni kararnamenin küçük ölçekli ithalatçıları zorlayabileceğini ifade ederek, Türkiye`de üretim yapan büyük firmaların bundan etkilenmeyeceğini söyledi. Alankuş, geçtiğimiz yıl sonu itibariyle alt yapı çalışmalarını tamamladıklarını ifada ederek, Her bölgede yetkili merkez servisimiz, Türkiye çapında 220 tane yetkili servisimiz var. Minimum bulunması gereken servis sayısının zaten üstündeyiz diye konuştu.

- VESTEL: Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama Genel Müdürü Levent Hatay ise yeni çıkan tebliğe göre klima marka sayısında daralma olmasının beklendiğini ifade ederek, Bizim 300`e yakın servis noktamız var. Ücretsiz montaj yapıyoruz. Klima pahalı bir ürün ve insanlar güvendikleri markayı satın almayı tercih edeceklerdir. Bu nedenle klima konusunda iddialıyız diye konuştu.

- SİEMENS: Siemens Müşteri Hizmetleri Müdürü Nesrin Güner de, yeni kararnameyi olumlu bulduklarını ifade ederek, tüketici yararına bir karar olduğunu söyledi. Güner, yeni kararname gereğince, nisan ayından itibaren, servislerini hazırladıklarını kaydetti.

Diğer Genel Haberleri