Beko`da üretim 3 vardiya

Türk televizyon üreticileri altın çağını yaşıyor. Avrupa pazarında 2000 yılında satılan 25 milyon TV`nin yaklaşık 7 milyonu Türkiye`de üretildi

Bigpara Haber
Zordaki sektörlerin aksine televizyon üreticileri altın çağını yaşıyor. Yılbaşında koydukları üretim hedeflerini aşan üreticiler, ürettikleri toplam 8.5 milyon TV`nin 7 milyonunu Avrupa`ya sattı.


Türk televizyon üreticileri altın çağını yaşıyor. Avrupa pazarında 2000 yılında satılan 25 milyon TV`nin yaklaşık 7 milyonu Türkiye`de üretildi. Yılbaşında koydukları hedeflerin çok üzerine çıkan Türkiye`deki TV üreticilerinin, 2000 yılındaki toplam üretimleri yaklaşık 8.5 milyon adede ulaşacak. Yapılan üretimin sadece 1.5 milyon adedi iç pazarda satılırken, kalan 7 milyon `Made in Turkey` damgalı TV başta İngiltere, Fransa ve Almanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesine ihraç edildi.


3 VARDİYA ÇALIŞIYORLAR;
Yılbaşında koydukları 1.5 milyon adetlik TV üretim hedefini 500 bin adet aşarak 2000 yılını 2 milyon TV üretimiyle kapatacaklarını açıklayan Beko yetkilileri, yoğun talep üzerine İstanbul Beylikdüzü`ndeki fabrikalarının eylül ayından bu yana günde 24 saat 3 vardiya halinde çalışmaya başladığını söylediler. Beko Fabrika Müdürü Ercan Şenolur, artan üretimi karşılamak için yeni işçi alımına gittiklerini, Türk TV`lerinin uygun fiyatları ve uluslararası standarttaki kalitesi nedeniyle Avrupalı tüketici tarafından tercih edildiğini söyledi. Ürettikleri televizyonların 500 bin adedinin iç piyasaya verildiğini, 1.5 milyon adedinin ise Beko markasıyla ihraç edildiğini söyleyen Beko Genel Müdürü Aydın Çubukçu, gelecek yılki hedeflerinin ise 2.5 milyon adet olduğunu, ama bu yılki koşulların devam etmesi durumunda üretimin 3 milyon adedi yakalayabileceğini söyledi. Türkiye`de TV üretimi yapan diğer iki firmanın da, bu yıl son derece başarılı bir performans sergiledikleri dikkat çekiyor. En büyük üretici Vestel`in bu yılki TV üretiminin 5 milyon adede ulaşması bekleniyor. Vestel`in fabrikalarında Avrupa`daki çeşitli markalar için de fason üretim yapılıyor. Sektörün üçüncü büyük firması Profilo Telra`nın bu yılki üretim rakamının ise 1.5 milyon adede ulaştığı belirtiliyor.


PROMOSYON TV`LER;
TV üreticileri, önümüzdeki yıl için iç pazardan da çok umutlu. Özellikle eylül ayından bu yana beyaz eşya piyasasında kızışan rekabet, TV üreticilerine yaradı. Beko Stratejik Planlama Grup Yöneticisi Cemre Nalbantoğlu, beyaz eşya satışlarını artırmak için kahverengi eşyayı promosyon olarak vermeye başlayan buzdolabı ve çamaşır makinesi üreticilerinden yoğun bir TV talebi geldiğini söyledi. Buzdolabıyla beraber 55 ekran, çamaşır makinesinin yanında ise 37 ekran TV vererek birbirleriyle rekabet eden beyaz eşya üreticilerinin bu talebinin, önümüzdeki aylarda da devam edeceğini belirten TV üreticileri, birçok sektörün aksine 2001 yılını parlak bir yıl olarak görüyor. Bir yandan iç pazarda promosyon nedeniyle artan talep, diğer yandan Euro`nun önümüzdeki yıl değer kazanarak Avrupa ekonomisinin büyüyeceğini hesap eden üretici firmalar, ihracatın da artmasıyla gelecek yıl yeni rekorlara imza atmaya hazırlanıyorlar. (FİNANSAL FORUM)


Diğer Genel Haberleri