Basının ’Kıpkırmızı’sı 2005’te Buzbağ oldu

Bigpara Haber
Türkiye’de basın reklamlarının Oscar’ı olarak nitelendirilen Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri sahiplerini buldu. Türkiye’nin en iyi basın reklamı ödülü Kıpkırmızıyı Rafineri Ajansı’nın hazırladığı Mey İçki’nin Buzbağ Şarabı aldı. HÜRRİYET Gazetesi’nce düzenlenen Türkiye’nin basın reklamlarına dönük ilk yarışması Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri sahiplerini buldu. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Kırmızı’ya 90 ajans 923 çalışmayla katıldı. Yarışmanın büyük ödülü Kıpkırmızıyı ise Rafineri reklam ajansının Mey İçki’nin Buzbağ şarabı için hazırladığı reklam kazandı. Bu yıl 29 kategoride düzenlenen yarışmanın ödül töreni Maslak Refresh The Venue’de gerçekleştirildi. İCRA, YARATICILIK KADAR ÖNEMLİ: Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, hem basında hem de reklamcılıkta yaratıcılığın çok ileri düzeyde olmadığını söyledi. Sadece yaratıcı fikir değil, icra da önemli diyen Sabancı, kurumlarda yaratıcı fikirlere mutlaka ses verilmesi gerektiğini belirtti. KIRMIZI ARENASI: Kırmızı’nın kısa zamanda önemli bir noktaya ulaştığına işaret eden Vuslat Doğan Sabancı, şunları söyledi: Kırmızı Türkiye’de reklam yaratıcıları kendilerini sınaması için önemli bir arena oldu. Kırmızı’yı bir yarışma olmanın ötesine taşıdık. Kırmızı Kitap, Kırmızı Dergi var. Kırmızı sergileri düzenleniyor. Yaratıcılık alanında Kırmızı serpilerek büyüyecek. TOPLUMSAL VURGULAR: Orada olma kavramını en iyi basın ilanlarının anlattığını dile getiren Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, basın ilanının sadece bir ürünü satma amacı taşımadığını, o toplumun sosyolojik ve psikolojik özellikleriyle ilgili en önemli vurguları verdiğini vurguladı. Özkök, son 2 aydır Hürriyet sayfa sekreterlerinin, sayfaları yaparken o sayfalardaki reklamları görebilmesinin de önemli bir gelişme olduğunu kaydetti. Bu Yılın Kırmızıları/ Basında En İyiler En iyi sayfa kullanımı: Mindshare Türkiye-Nike Türkiye En iyi proje uygulaması: Yorum Publicis-Renault-Mais En iyi gazete reklam kampanyası: Alice BBDO-Mercedes-Benz Türk En iyi dergi reklam kampanyası: Tayfa-Mudo Concept En iyi bölgesel reklam: Öncül Sefa İletişim Hizmetleri-Güzelyalı Dürüm En iyi banka ve bankacılık hizmeti reklamı: RPM Radar-Yapı Kredi Bankası En iyi sigorta ve diğer finans hizmetleri reklamı: Tayfa-Garanti Leasing En iyi gıda reklamı: Alice BBDO-Fritolay En iyi içecek reklamı: Rafineri-Mey İçki/Buzbağ Şarap En iyi perakende reklamı: Tayfa-Mudo Garage En iyi mobilya ve dekorasyon reklamı: TBWA\İstanbul-Luna Designe Center En iyi konut ve emlak reklamı: Ogilvy&Mather-Dündar İnşaat/Incity En iyi otomobil reklamı: TBWA\İstanbul-Borusan Otomotiv/BMW M6 En iyi diğer otomotiv, yan sanayi ve aksesuvar reklamı: TBWA\İstanbul Borusan Otomotiv/BMW Motosiklet En iyi kozmetik, kişisel bakım ve güzellik ürünü reklamı: Alice BBDO-Henkel/Persil En iyi dayanıklı tüketim ürünü reklamı: Young&Rubicam Reklamevi-Arçelik/Bulaşık Makinesi En en iyi moda, tekstil&kişisel aksesuvar ürünü reklamı: Rafineri-BBA Beymen/T-Box En iyi insan kaynakları reklamı: 3. Kuşak-İnsan Kaynakları En iyi turizm reklamı: Young&Rubicam Reklamevi-Tab Gıda/Balık Burger En iyi kültür, sanat & eğlence reklamı: Medina Turgul DDB-İzel Rozental En iyi sosyal içerikli reklam: Ajans Ultra-Umut Çocukları Derneği En iyi insert uygulaması: Markom Leo Burnett-Coca-Cola/ Domates Kokteyli En iyi eğitim reklamı: Fayda-TUAD En iyiler diğer kategorisi: TBWA\Network-Eczacıbaşı Beiersdorf/Şeffaf Yarabandı Hürriyet Özel Ödülü/Basında en iyi reklam fotoğrafı: Y&R Reklamevi/Fethi İzan-Tab Gıda Jüri Özel Ödülü: Young&Rubicam Reklamevi-KALDER Kırmızı Kalem Eğitimleri Ödülü: Saygın Saral-Emir Yüksel Reklam pazarında basının payı arttı HÜRRİYET Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Kırmızı’nın düzenlendiği ilk yıl 640 çalışmanın yarışmaya katıldığını hatırlatarak, şöyle konuştu: Bu yıl 923 çalışma katıldı. Sayı arttı. Kırmızı markalaştı. Yarışmaya katılan çalışma sayısındaki artış basına ve Kırmızı’ya olan inancın bir göstergesi. 2005 yılında toplam reklam pazarında yüzde 27 artış ile en çok basının payı arttı. Bu bir U dönüşü. Basın reklamlarının daha da büyüyeceğine inanıyoruz. Enflasyonist ortamdaki taktiksel reklamlar yerini artık stratejik reklamlara bıraktı. Gazete okuru sadıktır. Düşünmeye, derinleşmeye yatkındır. Medya planlamalarında salt rakamlarla yetinemeyiz. Bunları da dikkate almalıyız.

Diğer Genel Haberleri