Axa Oyak Hayat`ın Acente Atağı

Bigpara Haber
Acenteleri vazgeçilmez satış noktaları olarak gören ve yatırımlarını bu yönde yoğunlaştıran Axa Oyak Hayat Sigorta, bilgi işlem altyapısını internet bazlı
revize ediyor.


Eğitimin, gelişimin olmazsa olmaz koşulu olduğunu belirten Axa Oyak Hayat Sigorta Acenteler Satış Müdürü Arif Aytekin, şirket olarak acentelere yönelik gelişim programlarına büyük önem verdiklerinin altını çizdi. Şirketin acentelere yönelik çalışmalarının devam edeceğini ifade eden Aytekin, yapılan yatırımlarla ilgili olarak şu açıklamaları yaptı.


** Axa Oyak Hayat olarak acentelerinize yaptığınız yatırımlardan söz eder misiniz?

Şirketin en temel stratejilerinde de belirtildiği üzere, acentelerimizi vazgeçilmez satış noktaları olarak ele alıyoruz. Bu anlayışla, yatırımlarımızın en önemli kısmı da bu yöndedir. Acentelerimizin yaptıkları hayat ve sağlık sigortası satışlarında uygulama kolaylığı sağlamak, her zaman ve her yerde müşterilerimizle aynı dili konuşabilmek için temel olarak insana ve teknolojiye yatırım yapıyoruz. Acentelerimize verdiğimiz önemin bir göstergesi olarak, ayrıca hizmet ve ürün kalitemizi eksiksiz bir şekilde müşterilerimize yansıtmak amacı ile Satış Eğitim Seti (SES), Teklif Sunum Seti (TSS), Acente Otomasyon Programı (AOP) isminde üç proje tasarladık ve sonuçlandırdık. Bunun yanında, müşterilerimizin beklentileri ve mevcut ekonomik koşullar doğrultusunda Fon Esaslı Tek Primli Sigorta adında yepyeni bir ürün oluşturarak, acentelerimize lansmanını gerçekleştirmiş bulunuyoruz.


** Yaptığınız bu yatırımlar doğrultusunda acentelerinizden beklentileriniz nelerdir?
Axa Oyak Hayat, çağımızın gereği olarak en son teknolojiyle ve bilgi yönetimi anlayışıyla beslenen dinamik bir yapıya sahip. Acentelerimizden beklediğimiz en temel olgu, kendilerine bu dinamik yapının içerisinde uygun bir yer bulmalarıdır. Bugün artık trend durumuna gelmiş müşteri memnuniyet, toplam kalite anlayışı gibi kavramlara sahip çıkma zorunluluğunu gözardı edemeyiz. Şirketimiz bu inançla hedeflerimize ayak uyduran, bir ekip ile çalışan ve en önemlisi yeniliğe açık, geniş vizyon sahibi acentelerle yol almayı hedefliyor. Diğer bir deyişle çağımızın hızına ayak uydurabilecek acentelerle çalışmayı ilke edinmiş durumdayız. Axa Oyak Hayat olarak eğitimi gelişimin -olmazsa olmazı olarak görüyoruz. Bu sebeple bu yapıdaki adaylarımıza acentelik verip aramıza katıyoruz. Bu durumdaki acentelerimiz gerekli olan altyapısal beklentilerimize sahip oldukları için verilen kapsamlı eğitimle profesyonel anlamda kaliteli satış yapabilecek düzeye geliyorlar.


** Yaptığınız yatırımların dışında farklı projeleriniz var mı?

Axa Oyak Grubu olarak 2000 yılı hedeflerimizin başında Bilgi İşlem Projesi yer alıyor. Ocak 2001 itibariyle sonuçlanarak uygulamaya başlanacak olan bu yeni projenin amacı; varolan bilgi işlem altyapısının günün gelişen teknolojilerine göre, internet bazlı olarak revize edilmesi ve geliştirilmesidir. Sonuç olarak bu çalışmaların müşteriler ve acenteler nezdinde büyük önem taşıdığının bilinciyle, müşteri odaklı ve acentelerimize destek olacak teknolojik yeniliklere yatırımlarımız devam edecek.


** Acentelik taleplerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Başlattığımız reklam kampanyaları ve yaptığımız yatırımların duyumu sonucunda acentelik alma taleplerinde bir artış yaşanıyor. Ancak, şirket olarak her talebi dikkatlice değerlendirmemize rağmen, değerlerimize ve hedeflerimize sahip büyük acenteliklere öncelik veriyoruz. `Az ama öz` ilkesi ile paralel olarak acente sayısını sınırlı tutmaya ve varolanların birer küçük şirket mantığıyla çalışmalarını yatırımlarımızla desteklemeye özen gösteriyoruz. Talep profilindeki bireyler arasında artık sigortacı kökenli olmayan ama sigortacılığı geleceğin mesleği olarak benimsemiş, özgüven sahibi, iyi eğitimli ve sigortacılığı bir finansman işi olarak gören aday acenteler yer alıyor.


** Bu bakış açısıyla şirketinizin hedefleri ile örtüşen acentelikler tesis edebildiniz mi?

Şirketimiz hep bu inanç ve beklentilerle acentelikler kuruyor. Son olarak bünyemize katılan büyük acenteler arasında, Netsel Sigorta, Pay Grup, Son & Son, Ar Hayat, Milenyum, Saltur, Ankuva gibi isimleri saymaktan mutluluk duyuyoruz. Bu acentelerin hepsindeki ortak noktalar arasında; büyük ekiple çalışmaları, sadece sigortacılıkla uğraşmaları ve bunu bir finans aracı olarak benimsemeleri, ayrıca kaliteli satışa verdikleri önem sayılabilir. Sektörde en büyük olma hedefinin, temel satış kanalı olarak gördüğümüz acentelerimiz yoluyla gerçekleşeceği kuşkusuz. Bu açıdan, büyük acentelik tesislerimiz ve bu acentelere yapacağımız her türlü eğitim ve yatırım desteği devam edecektir. (FİNANSAL FORUM)


Diğer Ekonomi Haberleri