Audi`nin gözü BMW`nin tahtında

Bigpara Haber
Lüks otomobil pazarında Mercedes ve BMW ile yarışan Audi, Türkiye pazarında ilk etapta BMW`yi geçerek 2. sıraya yerleşmeyi amaçlıyor. Audi`nin 2001 hedefi 3 bin 500 adet satış


Türkiye pazarına Doğuş Otomotiv distribütörlüğü ile lüks otomobil sunan Audi, önümüzdeki yıl satışlarını 3 bin 500 adete çıkarmayı hedefliyor. Türkiye lüks otomobil pazarında Mercedes ve BMW`nin ardında 3. sırada yer alan Audi, ilk etapta BMW`yi sollamayı amaçlıyor. Birkaç yıl içinde Türkiye lüks araç pazarında direksiyonu ele geçirmeyi planlayan Audi, Avrupa lüks otomobil pazarında Mercedes`in ardında 2. sırada yer alıyor.


2000 sonunda toplam 2 bin adet satış rakamına ulaşmayı amaçlayan Audi, Türkiye pazarında A4 1.8 guattro, A6 2.8 guattro, A4 1.8, A4 1.6 ve A3 modellerine güveniyor. Geleneksel `Audi Güz Oyunları` ile Audi modellerini tanıtan Doğuş Otomotiv, kamu kurumlarının lüks araç taleplerini de karşılamayı planlıyor. Doğuşmotor Servis ve Ticaret Genel Müdürü Tanju Özenç, Audi markasını Türkiye`de yerleştirmeyi hedeflediklerini, lüks modeller pazarında yer alan Mercedes ve BMW`ye göre daha ucuz olduklarını, bunun avantajını kullanacaklarını söyledi.


2000 REKOR YIL OLDU;

2000 sonunda otomotiv sektörünün toplam 525 bin adetlik satış rakamına ulaşacağını, 2001 yılında da rakamın aşılacağını savunan Özenç, Audi`nin her geçen dönem satış grafiğini yükseltiğini, 2000 yılını 1999`a nazaran yüzde 80`lık bir artışla kapatacağını ve 2 bin adetlik satış rakamını yakalayacağını ifade etti.
2000 yılının öngörülenden daha iyi geçtiğini hatırlatan Özenç, `Satışların bu denli artacağını tahmin etmiyorduk. Yıl içinde satış hedeflerimizi birkaç defa revize etmek durumunda kaldık. Ana merkez 2000 başında hedeflenen rakamlar ölçüsünde üretim yaptığı için bazı modellerde sıra oluştu. Ayrıca otomobile dünya genelinde artan bir talep var. Audi genel merkezine isteklerimizi ilettik. Gelen talepleri fazla bekletmeye çalışıyoruz. Bazı modelleri zamanında teslim alsaydık, satışlarımız daha da artardı` dedi.


BÜYÜKLERİN ÖNEMİ ARTIYOR;

27 yıldır otomotiv sektörü içinde yer alan Özenç, zaman içinde tüketici beklentilerinin de değişiklik gösterdiğini, düşük fiyat ve yakıt tüketimi yanında, konfor ve güvenlik taleplerinin de arttığını, lüks modellere olan talebin bir yükseliş trendine girdiğini söyledi. Kısa bir süre öncesine kadar küçük modellere olan talebin, büyük araçlar lehine yeniden değiştiğini belirten Özenç şunları söyledi: `Önümüzdeki dönemde konfor ve güvenlik donanımlarının ön planda tutulduğu geniş aile araçları tercih edilecek. Küçük modellere artan ilginin biraz düşeceğini tahmin ediyorum. Audi`nin Türkiye pazarına sunduğu modellerde bu özellikleri barındırıyor. A6 model aracımızı ise Türkiye pazarına yeni yeni sunmaya başladık. Bu modelli, özellikle makam aracı talebinde bulunanlara uygun olarak geliştirdik.` (FİNANSAL FORUM)


Diğer Genel Haberleri