Arat Tekstil`de Hedefler..

Bigpara Haber

ARAT TEKSTIL: Arat Tekstil`in bu yilin ilk uc ayinda aldigi sonuclar pek memnun etmedi. Sirketin net kar marji 1998 yilinin ilk uc ayinda yuzde 4 olarak gerceklesti ve gecen yila oranla dusus kaydetti. Gecen yilin ayni doneminde sirketin net kar marji yuzde 8 olarak gerceklesmisti. Sirket yetkilileri karda gecen seneye oranla yasanan dususun urun cesitlenmesine gidilmesinden ve yatirimlarin getirdigi maliyetlerden kaynaklandigini belirtiyorlar. Bu sene 35 milyon dolar satis hedefleyen Arat Tekstil, nisan ve mayis ayinda cizdigi performansla bu hedefi rahatlikla gerceklesebileceginin sinyallerini veriyor. Bunda sirketin urun kalemlerini gerceklestirdigi degisikligin ve Adana fabrikasinin devreye girmesinin payi buyuk. 1998 senesinde orme giyiminden tamamen cikan sirket agirligini pantolon uretimine vermeye basladi. Sirket ABD`li GAP, Banana Republic ve Liz Claiborne gibi sirketlerle kisa surede buyuk capli anlasmalar da saglayarak pantolon uretiminde gelecek icin olumlu sinyaller verdi. GEcen seneyi yatirimlarla geciren Arat Tekstil bu sene ise yatirim gerceklestirmeyi dusunmuyor. Yatirimlarini tamamlayan sirket pazarlamaya agirlik vererek 2001-2002 yillarinda 100 milyon dolarlik bir satis hedefliyor. Yilbasindan itibaren Marks&Spencer ile de calismaya baslayan Arat Tekstil, 64 bin adet malin satisindan sonra 84 bin adetlik yeni bir siparis daha aldi. Sirket 1999 yili icerisinde Marks&Spencer`e 1 milyon adet urun satmayi hedefliyor. (PARA)

Diğer Politika Haberleri