Arat`in Anadolu Otomotiv Ile Ortaklik Gorusmeleri Devamediyor.

Bigpara Haber
Arat Tekstil`in, Halkali`da TOFAS bayii olarak faaliyet gosteren Anadolu Otomotiv Tic.ve San. ile ortaklik gorusmeleri devam ediyor. Arat Tekstil Sanayi ve Ticaret Yonetim Kurulu Baskani Hasan Arat, soz konusu gorusmelerini iki ay icerisinde sonuclanacagini soyledi. Arat, Anadolu Otomotiv`in, Arat`in sermaye ve yonetimine katilmasi konusunun da gorusmeler sonucunda belli olacagini belirtti. Adana`daki fabrikanin yillik 1.5 milyon adet pantolon, 350 bin tane mont uretmesini hedeflediklerini soyleyen Arat, mont ve pantolon urunlerinde ihtisas kazandiklarini, bu urunler disinda baska uretime girmediklerini kaydetti. 1998 yilinin kriz ve ekonomide yasanan yapisal sorunlar nedeni ile sikintili gectigini hatirlatan Arat, `Finansman ve girdi maliyetleri, global kriz nedeniyle ortaya cikan pazar daralmasinin da yasandigi bir donemde irket olarak mark bazinda yuzde 10`luk bir ihracat artisi gerceklestirmemiz onemli bir gelismedir` dedi. Maliyet artislarinin sirketi olumsuz etkilediginden soz eden Arat, 124 milyar 915 milyon liralik zararin, minumum hasar olarak degerlendirdiklerini soyledi. Ayrica, yabancilarin fason uretiminden fabrikasyona kayacaklarini belirten Arat, bunun sirket acisindan olumlu bir gelisme oldugunu soyledi. Ic piyasada ise Benetton ve Limon gibi sirketlerle calistiklarini belirten Arat, finansman maliyetlerinin yukselmesi, yatirimlardan kaynaklanan kredi yukunun mali tablolara yansimasi nedeni ile yuksek faaliyet karliligina ragmen sirketin 1998 yilini zararla kapattigi yorumunu yapti. Arat, `Ancak, sirket ciddi yapisal degisimini ve yatirimlarini tamamlayarak 2000`li yillardaki rekabete hazirlandi. Sirketimiz bu sikintili donemde ozellikle fabrikamizda olusan verimlilik ve kalite ustunlugu nedeniyle Marks and Spencer/Dewhirst, GAP, OLD, NAVY, Banana Republic gibi firmalarla 1999 yili siparislerini alarak 2999 yili icin onemli calismalari tamamladi` dedi. Sirketin 1999 yili hedeflerine de deginen ARat, 1999 yilinda sirketin satis stratejisinin, kendi markasinda urunlerini satmak ve musteri taleplerine katma degeri yuksek urunlerle cevap vermek oldugunu soyledi. Arat, ayrica AB ulkelerinde yeni musteriler edinmek ve kendi dagitim organizasyonlarini kurmak gibi hedefleri oldugunu dile getirerek katma degeri yuksek, Arat markali urunlere agirlik verilmesinin ve ABD pazarina daha yogun bir bicimde girilmesinin de sirket hedefleri icinde yer aldigini belirtti. Hasan Arat, sozlerine soyle devam etti, `Sirket yeni uretim teknolojileri ile kaliteyi yukseltip, urun yelpazesini genisletirken daha taninmis musterilere de ulasmaya baslamistir. Gelismis ulkelere ulasan yuksek kaliteyi urunlerle birlikte kendi markalari ile yapmaya basladigi satislar uluslararasi taninmayi da beraberinde getirmistir. Cogu AB`ye yapilan ihracat 1997 yilinda satislarin yuzde 70ini, 1998`de yuzde 73`unu olusturmaktadir. ABD 1998 yilinda sevkiyat yapilan ulkeler arasina katilmistir. Ihracatta Almanya yuzde 26, Bnelux yuzde 21, Ingiltere yuzde 16, Iskandinav ulkeleri yuzde 6, AB ulkeleri yuzde 10 paya sahiptir.`
Ciroda bu sene %15 artis hedefliyoruz: Hasan ARat, 1999 yilinda cironun yuzde 15`lik artisla 45-47 milyon mark olarak gerceklesmesini hedeflediklerini soyledi. Arat, Adana`daki fabrikadan 2 gunde bir 1 kamyonun yurtdisina gittigini belirterek `Ihracat icinde Amerika`ya yapilan satislar gectigimiz sene yuzde 15`lere cikti. Bu sene ise Amerika satislarimizin yuzde 25`lere yukselmesini hedefliyoruz. Amerika ve Avrupa ile 2000 yili zeminimizi hazirladik. Mevcut pazarlarin disinda baska bir pazar hedefimiz yok` dedi.
Ihracatin satislar icindeki payinin yuzde 90`a cikmasini planliyoruz: Ihracatin satislar icindeki payinin bu sene yuzde 90`a cikmasini hedeflediklerini soyleyen Arat, Marks and Spencer Baskan Yardimcisi`nin Arat`in Adana`daki fabrikasini ziyaret ettigini ifade etti. Arat, bu ziyaretin sirket acisindan olumlu bir gelisme oldugunu kaydederek, `Ancak, Adana`daki fabrika yatirimimizi yapmasaydik bu iliskiye giremezdik. Arat, Marks and Spencer`da kalite bazinda birinci sirada yer aliyor. Su anda uretim bandina firmalardan yeni siparisler gelse 2000den once arat`ta yer bulamazlar. Cunku elimizde is var. Bu nedenle fabrika 2 vardiyali calisma sistemini deneyerek sirketin satislarinda artis saglanmasini hedefliyor. Arat Tekstil artik farkli bir kulvarda yer aliyor. Ozellikle dokuma giyimde bizim kulvarimizda bir firma yok.` (DUNYA)

Diğer Genel Haberleri