Anadolu Gida, Yuzde 5`in Uzerinde Reel Buyume Ile 115 Milyon Dolar Satis Hedefliyor

Bigpara Haber

Anadolu Gida Genel Muduru Hilmi Durmaz, 1999 yili icin uretim ve satista yuzde 5`in uzerinde reel buyume ile birlikte 115 milyon dolar net satis hasilati elde etmeyi hedeflediklerini soyledi. Durmaz, 1998 yilinda dunyada ve Turkiye`de ciddi anlamda etkisini hissetiren finansal krizin sirket faaliyetlerini de nispeten olumsuz etkiledigini belirtirken 1998 yilinda yasanan uretim ve satistaki daralmanin 1999 yilinin ocak ve subat aylarinda cok daha yogun bir sekilde hissedildigini, ama bu trendin 1999 yilinin mart ayindan itibaren yerini talep artisina birakmaya basladigini vurguladi. Durmaz sozlerine soyle devam etti, `Anadolu Gida, sektor icinde tesis acisindan en kapsamli entegrasyonu saglamis gida sirketlerinden biridir ve teknolojik yatirimlara agirlik veriyoruz. 1999 yilinda yuzde 5 oraninda fiziki buyume hedefliyoruz. 1999 yilinin ilk iki ayinda somestr tatili ve ramazan ayi nedeni ile uretim ve satislarda dusus gerceklesti. Fakat mart ayindan itibaren ic satislarda yilbasina oranla ciddi anlamda artis kaydedildi. Yugoslavya`da devam eden ic savas nedeni ile Avrupa`da ortaya cikan nakliye problemleri ve NATO`nun Kosova`ya mudahalesine karsi cikan Rusya`da IMF`in mali yardimlari geciktirmesi nedeni ile devam eden ekonomik kriz yurtdisi satislarini hissedilir derecede dusurdu. Ihracatta azalan satislarin yurticinde uygulanan promosyonlar ile kompanse edilmesi calisiliyor. Bu gelismelerin yaninda Ortadogu pazarinda petrol fiyatlarinin yuzde 30 civarinda artmasindan kaynaklanacak ekonomik canlilik yilin ikinci yarisindan itibaren bu bolgeye yapilacak olan ihracatlari olumlu etkileyecektir.` Son uc aylik performanslari 1999 yili icin iyimser beklentileri kuvvetlendirdigini soyleyen durmaz, alinan bazi tedbirlerin rekabet gucunu artirdigini sozlerine ekledi. Bu ek tedbirler arasinda 1998 yilinda finansal yuk teskil eden yurtdisi borcunun 1999 Mart ayi itibari ile odenmesi ve sirketin devlet riski tasimamasi, stok tutma suresinin kisaltilmasi ve alacaklarin daha erken tahsili gibi bazi onlemlerin bulundugunu belirten Durmaz, alinan bu tedbirlerin sirketin risklerini ve maliyetlerini azaltmasi acisindan cok hayati oldugunu ifade etti. Sirketin en buyuk rekabet avantajindan birisinin Atlas Gida ve Pazarlama`nin dagitim agi olduguna deginen Durmaz, Atlas Gida ve Pazarlama`nin yeniden yapilanma progarmi ile piyasaya daha etkin bir sekilde nufus edebilme gucu ve imkaninin artmaya devam ettigini belirtti. Atlas Gida ve Pazarlama`nin distributorluk sistemine gecerek bu distributorlerin olusturdugu dagitim teskalita ile Atlas Gida`nin programladigi ve kontorlunu yaptigi Turkiye`nin butun satis noktalarina ulasmayi hedeflediklerini ifade eden durmaz, Atlas Gida`nin 1400 arac filosu ile gunde 120 bin km yol katederek haftada 175 bin satis noktasina ulastigini, yeniden yapilanma programi tamamlandiginda bu rakamlarin cok daha ust noktalara ulasacagini belirtti.Durmaz, sirketin yatirimlarini gectigimiz yilin ikinci yarisinda piyasalardaki durgunluk nedeni ile mumkun oldugu olcude yavaslattigini belirterek `Bu yil icinde de devam etmekte olan hamurhane ve depo otomasyonuna nakit akisini bozmayacak sekilde yatirimlar devam edecek. Bu sene ayrica Pendik`te kurulacak olan otoproduktor sirketine yuzde 10 oraninda istirak kari alindi. Bu sirket grubun enerji ihtiyacini karsilayacak ve maliyetler uzerinde olumlu bir etkisi olacaktir` dedi. durmaz, sirketin toplam kapasitesinin 13 adet ve 4 adet gofret tesisi ile 98 yili sonu itibari ile 125 bin ton/yil oldugunu dile getirerek, `Bu uretim kapasiteleri ile yurtici pazarin yaklasik yuzde 30-33`une 50`ye yakin urun cesidi ile hitab ediyoruz` seklinde konustu.
Sirketin hemen hemen her konuda rekabet avantajina sahip oldugunu ifade eden Hilmi Durmaz, pazar payini muhafaza etmek ve gelistirmek icin her yil oldugu gibi bu yil da tuketicilerin damak tadina uygun yeni urunleri piyasaya sunacaklarini soyledi. Gecen yil piyasaya surulen `Cokosandvic 10`lu paket`, `Kraki`, `Rondo muzlu` ve `Rondo hindistancevizli`, `Hindistancevizli lux gofret`in tuketicilerinin begenilerini kazanan urunler oldugunu ifade eden Durmaz, bu yil ise `Mini cokosandvic` ve `Adios` adli urunleri piyasaya surduklarini soyledi. Yil icinde yeni urunlerin de piyasaya surulecegini belirten Durmaz, son yillardaki uretim trendine bagli olarak sirketin urun yelpazesinde, klasik biskuvilerin yaninda kraker turu urunlerin de yer alacagini kaydetti. Durmaz, yapilan piyasa arastirmalarinda tuketici taleplerinin ve begenilerinin tespit edildigini ve ar-ge calismalarinda bunlara agirlik verildigini sozlerine ekledi. (DUNYA)

Diğer Genel Haberleri