99 Yılı sıkıntılı geçti.

Bigpara Haber
PASTAVILLA: 1999 yilinda makarna sektoru kapasitefazlaligi nedeniyle sikintili bir donem gecirdi. Ancak Pastavilla bu yili sektordeki diger sirketlere gore daha iyi gecirdi. Reel olarak yuzde 1 oraninda buyuyen sirket, karlilik haric tum hedeflerine ulasti. Pastavilla Genel Muduru Cemali Kirmizioglu, "Kar acisindan hedefledigimiz rakamlara ulasamasakta yogun rekabetin yasandigi yiyecek sektorunde istedigimiz yere geldik. Guclu mali yapimiz sayesinde krizden fazla etkilenmedik. Sirketimize ait uc ayri marka var. Urunlerimizin katma degerleri yuksek oldugu icin pazar payinin dusmesi mumkun degildi" diyor. 1999 yilinda yuzde 11 pazar payina ulasan sirket, bu yil bu rakami yuzde 13`e cikarmayi ongoruluyor. 1999 yilinda 7 bin ton ihracat yapan Pastavilla, bu sene bu rakami artirma hedefinde. Yeni pazarlara girme konusunda ise temkinli davrandiklarini soyleyen Kirmizioglu, "1999`da Afrika`ya ihracata basladik. Bu yil devam edecegiz. En buyuk pazarimiz olan Rusya`daki ekonomik kriz hala devam ediyor. Bu nedenle Afrika bizim icin onemli bir pazar" diyor. 2000 yilinda ekonomik kriz nedeniyle yatirim planlarini 2001 yilina erteleyen sirket, onumuzdeki yil Izmir sinirlari icinde bulunan cok daha modern bir binaya tasinacak. Bu tesislere tasinacak olmalarini Kirmizioglu, sirket adina onemli bir gelisme olarak nitelendiriyor. Cunku burada katma degeri yuksek urunlere agirlik verilecek. (PARA-BORSAMARKET)

Diğer Genel Haberleri