2014′ün turizm trendleri

Köfteoğlu, çalışmalardan elde edilen veriler doğrultusunda, 2014′ün başlıca 12 turizm trendini sıraladı

Bigpara Haber

Turizm Yazarları ve Gazeteci Derneği’nin (TUYED), araştırmalarına göre, 2014’ün 12 temel turizm trendlerinde “tatil anneleri, millennial kuşağı, glampingler, otel odalarının günübirlik ofise dönüşmesi, nehir turu ve kişiye özel rehberlik” kavramları öne çıkacak.

TUYED Başkanı Kerem Köfteoğlu yaptığı yazılı açıklamada, 2014’te dünya turizminde bir toparlanma olacağını belirterek, “Turizmde yaşları 18-30 arasında değişen gençlerin yanı sıra, yaşlılara yönelik ürün ve hizmetlere de tanık olacağız. Türkiye’yi, iklimiyle fiyat/kalite dengesini önemseyen turist, İstanbul’u ise iki kıta arasında denizaltından yolculuk deneyimi yaşatan Marmaray’ı merak eden gezginler tercih edecek” dedi.

Köfteoğlu, TUYED Ar-Ge Birimi’nin gezi ve tur bilgileri veren dünyaca ünlü kurum ve kuruluşların yayınlarını tarayarak, “2014′ün başlıca 12 turizm trendi”ni belirlediğini söyleyip “Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak,  sosyal medya kanaat önderi olacak. Tüketici herşeyi, anında ve en ucuza yapabildiği ürünleri isteyecek. Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak. kobipostasi.net`in haberine göre; Avrupa yerine Afirika’ya gitmek moda olacak. Ayrıca eko hosteller de rağbet görecek” diye ekliyor.

2014′ÜN BAŞLICA 12 TURİZM TRENDİ

Köfteoğlu, çalışmalardan elde edilen veriler doğrultusunda, 2014′ün başlıca 12 turizm trendini şöyle sıraladı:

Kişiye özel rehberlikler yaygınlaşacak

Özel gezi rehberleri piyasası internette giderek canlanıyor ve klasik gezi rehberlerine alternatif olarak gelişiyor. Bunlar, Ruh ikizlerini buluşturup birbiriyle öneri alışverişinde bulunmasını sağlıyor. Restorandan mağazalara, kulüpten özel yerlere kadar yaklaşık 30 öneriyi içeren klasörler hazırlayıp iletişimlerini internet ve cep telefonları aracılığıyla yapıyorlar.

Millennial  kuşak gezecek

1980-2000 yılları arasında doğan, günümüzde yaşları 18 ila 30 arasında değişen kesim “Millennialler” olarak tanımlanıyor. Arkadaşları veya organize turlarla, şehir şehir  konser ve benzer etkinliklere katılmaya can atıyor. Bunlara yönelik hazırlanacak turlar rağbet görecek.

Yaşlılara yönelik tesisler artacak

‘Dur-durak bilmez’ olarak kabul edilen yaşlıların dünya çapındaki sayısı 1,5 milyar kişi olarak tahmin ediliyor. Müşteri ilişkileri konusunda son derece hassas olan bu kesim, kötü hizmete asla tahammül etmiyor. Kalabalıktan hoşlanmayan ve iyi para harcayan yaşlılara yönelik tesislerin sayısı artacak.

Yaratıcı turizm büyüyecek

Özgünlük, otantik ve deneyimleri buluşturan seyahatler ‘yaratıcı turizm’
olarak anılıyor. ‘Yaratıcı turizm’ deneyimine katılan aktif gezginler, gittikleri yerin halkıyla etkileşime girip, kültür alışverişte bulunuyor.

‘Tatil anneleri’ yeğenlerini tatile çıkaracak

Profesyonel bir işi olan ama çocuğu olmayan hala ve teyzeler yeğenlerini alıp tatile götürecek. Harcama gücü yüksek olan, yeğenlerinin bir anlamda ‘tatil annesi’ olmayı göze alan bu kesime yönelik özel turlar düzenlenecek.

Oteller günübirlik ofislere dönüşecek

İş dünyasının yoğun insanları arasında, otel odalarını günübirlik ihtiyaçlar için kullanma eğilimi hız kazanacak. Otel odalarını yüzde 70’e varan cazip fiyatlardan günübirlik kullanacak olan iş dünyasının insanları, burada dinlendikten sonra yoğun tempolarına başlayacaklar.  
Şehir turizminin yıldızı parlayacak: İstanbul mevcut turistik değerlerinin yanı sıra, iki kıta arasında deniz altından yolculuk deneyimi sunan Marmaray sayesinde daha da cazip hale gelecek. Dünyada ise ağırlıklı olarak 15 ila 40 yaşındaki kesime hitap eden temalı kentler geliştirilecek.

Yeni bloklar çok konuşulacak

Dünyada tek kutupluluğa karşı gelişen yeni bloklar turizmde de belirleyici olacak. Önceki yıllarda sıkça duyduğumuz BRICS bloğuna Sri Lanka, Endonezya, Malezya, Meksika ve Arjantin’den oluşan SLIMMA ile yine Meksika, Malezya, Endonezya, Nijerya ve Tayvan’ın oluşturduğu MMENT bloğunu çok konuşacağız.

Teknoloji belirleyici olacak

Bilgi teknolojilerindeki hızlı değişim turizmde hem işletmeler hem de tatilci cephesindeki tüm gelişmelerde belirleyici bir rol oynayacak. Sosyal medyadan her alanda yararlanılacak. Seyahat danışmanlığının yerini Twitter, Facebook alacak ve sosyal medya baş köşeye oturacak.  Klasik pazarlama yerini mobil pazarlamaya bırakacak.

Molalarda masaj rağbet görecek

Otel veya bir kongre merkezinde toplantıya katılanlar, toplantılara ara verilen molalarda sağlıklarını iyileştirip rahatlamak istiyor. Bu eğilim toplantı aralarında hem de havalimanlarında kısa süreli masaj hizmetlerini yaygınlaştıracak.

Glamping’ler daha da öne çıkacak

Glamping, İngilizce ‘Glamourous’ (göz kamaştırıcı) ile ‘Camping’ (kamp) kelimelerinin bileştirilmesiyle ortaya çıktı. Lüks otel odasını aratmayan bu özel çadırlar, harcama gücü yüksek, açık hava konseri ve diğer etkinlikleri seven kesimin ihtiyaçları dikkate alınarak hazırlanıyor.

Nehir turları gözde olacak

Gemideyken suyla yakın temasta olmak, karadayken ise birbirinden güzel manzaraları yerleri gezmek isteyenler nehir turlarına katılacak. Volga, Ren, Seine, Tuna, Mekong, Yangtze, Amazon, Kwai ve Duoro en gözde nehirler olarak karşımıza çıkacak.

Diğer Sektör Haberleri